Followers

Tuesday, July 26, 2011

Life

Hye assalamualaikum readers,


Dah lama dah aku tak update post kat blog ni. mungkin sebab takde idea nak dicurahkan. so dok diam diam je la kan. life aku sekarang macam biasa la, as a student yg sememangnya makin akan sibuk dan stress memanjang. Maklum la, da masuk part 5 ni memang kena lebih fokus. Fokus dengan macam - macam beban yang akan membebankan.


As usual, apo lagi babe kalau bukan assignment, presentation, kuiz, and yang paling extreme sekali final project! yeah! Sem ni dah start cari idea, tajuk n buat proposal untuk project network. Seriously, bagi aku yang student takat - takat diploma nih, memang sangat mencabar lah kan. Macam - macam benda yang kena buat dan siapkan. Bukan aku sorang je stress, rasanya kalau dah student part 5, semua lah stress! betul tak? Betul tak? hee


Bila aku teringat masa sekolah dulu, seronok je, kalau tak buat kerja sekolah takde effect aku punya result exam. Kalau dah IPTA, 2% mark pon aku tak sanggup kena potong. Sebab semua tu akan effect result aku nanti. Pastu time sekolah nak ponteng kelas pon senang, takde nya akan effect pape time nak sit the examination tuh. Lain la kalau time tgh ponteng tu cikgu disiplin dapat cekup masa tengah panjat pagar. huhu. Tu memang nasib tak selamat lah kan! Memang ko kena time2 tu jugak. hahahak


Walaupun sem ni lebih tough dari sem sebelum ni, aku try ubah dan perbaiki apa yang kurang dalam diri aku. Salah satunya, aku ni originally lazy bones tahap cipan so aku nak jadi rajin, tak mau dah malas2 and also i want to get rid from lost concentration in class. Sem sebelum ni, asal aku masuk kelas je, dah ibarat cam aku masuk bilik tidur and terus terlentok. Serious weh, asal lec baru nak mengajar, aku dah go dah! nak taw go pi mana? go di buai mimpi syahdu lah, apo lagi kan. Pastu tidur taknak bukan men lena lagi lah kannnnnn. haih, dasat bin tak senonoh btoi. ( -_- )


Aku bukan lah nak jadi seorang student yang terlampau hebakkkkk, but at least jadi seorang student yang normal. Concentrate masa lecturer mengajar, siapkan assignment and submit pada tarikh yang betul...bukan lambat submit sampai 2, 3 minggu! huh, serious, aku penah lambat submit assignment sampai 3 minggu ok. tapi tu dulu, insyaallah sekarang tak kan terjadi lagi. Aku pon nak ada effort dalam setiap yang aku buat dan pelajari, bukannya masuk kelas secara membabi bute dan rabun! Walaupun aku ni bukan di kategorikan student yang hebakkkkk dan cemerlang, aku kena la korbankan dan tunjuk effort masa aku study nih. Biar la orang nak cakap, "ah ko, belajar bagai tapi klo dah bengap tu bengap la jugak!". Biarlahkan, if orang nak pertikaikan setiap effort yang aku lakukan. 


Sampai sini untuk petang ni, nak tidur lah .. ngantuk.byeeee

No comments:

Post a Comment

penembak berani mati