Followers

Saturday, September 17, 2011

hadapi dengan senyuman!

assalamualaikum...

bertemu lagi kita dirancangan "mannnnissnya durian ini"!!! haha oke main main ja. dah lama jugak tak gurau senda kat blog. rindu la pulak kan? walaupun story aku ni tak lah segehempak story mory orang lain kan.. ehee. ni ha nak cerita sket lately ni aku busy dengan hidup aku. ya, hidup macam macam yang aku, dan korang kena tempuh. aku jujur, banyak sangat dugaan dan cabaran yang aku hadap. dan aku jujur yang aku TAK tabah nak hadapi semua ni. aku TAK kuat. TAK gagah nak hadapi. dan jugak TAK pandai nak solving problem sendiri. Selalu ikutkan hati. Orang kata, ikut hati , mati. hurm no komen lah. Maybe ada betulnya kan? 

lately ni selalu lah jugak aku rasa sedih, macam nak putus asa je. rasa macam nak tolak tepi semua dan lari jauh jauh dan lupakan semua yang ber dan terBEBAN. kadang kadang tu aku tertanya jugak, kenapa aku diuji sebegini kuat dugaan? (ceh , ayat skema jap) bila fikiran aku serabut, dalam hati ni memaki hamun tak sudah. tapi bila fikiran aku waras, aku akan fikir yang dugaan semua ni datang sebab ALLAH nak uji yang aku ni kuat dan cukup atau tidak IMAN aku untuk hadap semua ni. mungkin ALLAH nak uji tahap kesabaran aku. harap maklum, aku bukan orang penyabar. dan mungkin sebab tu ALLAH nak ajar aku jadi seorang yang penyabar. walau dalam keadaan macam ni, alhamdulillah rezeki untuk makan pakai cukup. ALLAH akan duga kita dari banyak segi dan cabang. mungkin kali ni di uji dengan ujian itu ini, tapi bab lain ALLAH permudahkan. 

Sekarang ni aku agak cepat melenting, aku pon tak tahu la kenapa. Dulu even ada orang buat aku ni macam kuli batak dia pon aku masih sabar. padahal dalam hati rasa nak hempuk2 je kan? hehe. tapi sabar jugak. but now its diff. ada benda yang buat aku kusut, mula lah aku melenting. masalahnya, mudah sangat aku nak melenting doh! mungkin faktor orang sekeliling kot. mula - mula memang lah boleh sabar kan, tapi kalau dah asek macam tu kesabaran pon hilang. lagi satu, maybe sebab otak berkecamuk, hati berbeban2 then bila semua tu campur aduk, gunung berapi pon meletus. sekarang ni macam susah aku nak cari tempat tuk luahkan perasaan, aku ada sorang member ni, memang aku selesa nak cerita apa pon dekat dia. tapi kitorang jarang lepak dan jumpa. then bila sekali dapat jumpa dia, happy gila aku! dia jugak dapat kuatkan semangat aku. dia penah cakap hari tu, dugaan orang lain lagi besar dari dugaan aku. n time tu baru aku sedar, memang betul, bukan aku seorang je yang diuji. ..






No comments:

Post a Comment

penembak berani mati