Followers

Tuesday, February 1, 2011

menjadi insan yang cemerlang

Assalamualaikum semua. wah! macam tak percaya je kali ni entry ayu ayu gitu taw! hahaha ok ok jawab salam aku cepat. ! hari ni rasa nak buat entry pasal@tentang "insan yang cemerlang". no body is perfect rite? ada yang pandai tapi hidup tunggang langgang, clubbing sana sini.tak cukup dengan tu, tuang 'black label', 'chivas' (dan sewaktu dengannya) kat dalam kerongkong tekak tu. aku bukan lah nak cakap diri sendiri baik or what. aku pon manusia biasa jugak. luaran aku pon korang nampak bukan nya alim ulama' pon. mungkin 1 hari nanti cara aku berpakaian akan berubah. amin~ doa doakan lah ye! tapi alhamdulillah aku menjalani hidup yang sihat dan otak yang makin pandai berfikir. alhamdulillah once again. terima kasih ALLAH kerana kurniakan aku dengan ibu bapa dan keluarga yang beragama Islam. : )


'insan yang cemerlang' bagi aku seorang yang pandai dalam kehidupan, duniawi, dan akhirat. kan seronok kalau aku dapat jadi seorang bayi yang dalam perut emak yang boleh tahu kehidupan didunia sebelum aku lahir ke dunia. so, masa kat dalam perut tu boleh lah aku buat analisis tentang kehidupan pahit manis manusia pada masa tu. pastu boleh la practice2 belajar add math, physic, n chemist! (haha guarau je) haha macam kelakar je kan? apalah aku ni, suka pikir benda yang luar kemampuan otak orang lain.


honestly, aku jugak teringin nak jadi seorang yang sempurna. kalau dah sempurna, insyaallah aku akan jd orang yang bertitle 'insan yang cemerlang'. cemerlang dari segi hidup, akhlak, akhirat, dan semuanya lah! wah seronok kan kalau dapat jadi macam tu? huhu.


so, conclusionnya disini.. ada ke manusai yang betul betul cemerlang dari segi semua aspek? ada ke? nnt lah aku nak try google google! haha. ok ok dah merapu pulak. tata! 





2 comments:

  1. insyaallah.tak sume manusia kat dunia nie perfect!
    akak pun tgk je mcm baek..tapi belom tentu baeknye macam mane..HEHEH

    ReplyDelete
  2. kita kan manusia biasa. adah ni lagi lah, kdg2 ade yg pandang pelik. lantak pi lah, janji kita tahu sapa kita n apa yg kita buat.

    ReplyDelete

penembak berani mati