Followers

Tuesday, May 3, 2011

cuti dua bulan, merungsingkan

assalamualaikum guys~

sekarang ni aku dah cuti sem, nak tahu bape lama aku cuti? 2 bulan babe. lama tahu tak 2 bulan tu? mula mula aku tersangat la seksaited (excited) giler babeng..ye la dop, dapat cuti lame2 kan? tp baru je cuti 3 hari dok uma aku dah rasa OH TIDAK! busyan! bosan! borink! mana tak nya, bangun tido aku ngadap tv, tak pon laptop. pastu takde arah tuju. ada la aku buat something untuk hilangkan bosan, aku kemas bilik weh... bilik dah kemas, pastu aku rase bosan lagi dan lagi.. aku baca novel cita hantu yang aku beli sploh hengget kat popular last 2 weeks. novel tu pon nak abes da. terpikir pula apa yang patot aku buat lepas ni. nak keje? memang nak sangat.. tapi aku nak keje yg ta memenatkan, pastu fleksibel, boleh cuti sabtu dan ahad, aku tahu aku byk songeh sgt kan? nak keje pon mau demanding.. penting tu cuti sabtu ahad. aku ade family, rakan2 taulan, dak arep lagi.. so kene ade space untuk bersama sama mereka rite? lagi2 isnin till jumaat rakan2 ku bz hal kehidupan masing2, dak arep pule dah masuk uniten. so klo dye leh cuti pon sabtu ahad je. ikotkan hati nak je aku bukak bisnes. ya bisnes! buat kuih2 pastu jual tiap2 pagi. heee oke jugak kan? tak pon aku jerit la dari tgkt 15, "kuih kuih~", yang penting time tu kene pakai gojes2, baju kebaya liplap2, baru la ade org beli kat 'akak gojes' nih. then, liptik tu bior merah menyala. baru lengkap kan? hee oke ke? haihh ckp senang la, nak buat kuih karipap pon ta gheti.. apa yg aku gheti? wat spagetti bolognaise, cocktail, masak sardin, tomyam, udang masak merah, paprik, benda2 cmni je la aku gheti masak. baik bukak kedai makan je kan? oh angan-angan mat jeninnnnn je la. enough enough!

so sekarang aku nak cakap pasal report, ya report practical tak siap lagiiiiiiiiii~ ada sapa2 nak tolong? mai laaa. ada la skit lagi kot ta siap. target aku kalau boleh nak buat tebal2. tapi tak tahu la mampu ke tidak. see? orang pemalas macam aku ni pon ade cita-cita nak buat report tebal2. bajet student tersuccess la en! hish nampak benor nipunye~ ko tgk? penangan usop wilcha, da dua kali aku letak ayat mamat khalid nih lam entry aku. oke, pdulik kan ayat td. weh, kat cni ujan, aku nak opp lappy, riso kilat sambung menyambung , hangus lak lappy aku kang. k, daa~ nntkan episod yg akan dtg! daa~

No comments:

Post a Comment

penembak berani mati